Nový ECLIPSE CROSS prevzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicou elektromotorov. Použitá architektúra zahŕňa jeden predný a jeden zadný výkonný elektromotor, veľkokapacitnú batériu pohonu a spaľovací motor 2.4 MIVEC, čím zabezpečuje rýchle, tiché a zároveň dynamické zrýchľovanie, ktoré je pre elektromobily typické.
Batéria pohonu s kapacitou 13,8 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd až 55 km (podľa WLTP), a tak by k väčšine jázd v rámci každodenného dochádzania mala postačovať elektrina.
Systém pohonu PHEV na báze elektromobilu je plne automatický, vyznačuje sa hladkým chodom a nie je spojený so žiadnymi zásahmi zo strany užívateľa - a navyše je úplne spoľahlivý. Podobne ako v prípade Outlandera PHEV umožňuje architektúra vozidla zabudovať batériu pohonu do priestoru medzi nápravami, čo prináša zjavné výhody pre zákazníka.
Štandardné nabíjanie
Rýchlonabíjanie
Tlačidlá SAVE/CHARGE a EV
Zásuvka 230V
Vypínač zásuvky 230V
Združené ukazovatele
K dispozícii sú tri jazdné režimy: v režime EV slúžia na pohon vozidla elektromotory, čerpajúce elektrinu z batérie sústavy pohonu; režim sériového hybridu využíva zážihový motor na generovanie elektriny pre elektromotory, ktoré poháňajú vozidlo; režim paralelného hybridu zase využíva zážihový motor priamo na pohon vozidla za asistencie elektromotorov. Vďaka automatickému prepínaniu medzi týmito režimami v závislosti na jazdných podmienkach s prioritou režimu EV si môže vodič vychutnávať radosť z elektrického pohonu v najrôznejších prostrediach.
Displej zobrazuje rôzne funkcie elektrického pohonu vrátane úrovne nabitia batérie, alebo eko-indexu. Uvidíte tak tok a aktuálnu spotrebu energie, a tiež štatút rekuperačného brzdenia, ktoré počas spomaľovania pomáha dobíjať batérie. Vodič môže zobraziť históriu svojich jázd a skontrolovať tak, koľko kilometrov prešiel na určité množstvo energie.
Konštruktéri modelu Eclipse Cross PHEV ďalej optimalizovali rozloženie hmotnosti medzi nápravami a znížili ťažisko vozidla umiestnením vysokokapacitnej batérie pohonu pod podlahu približne uprostred vozidla. Výsledkom úprav je ešte pohodlnejšia jazda s príkladnou stabilitou riadenia. Benzínové prevedenie je vybavené systémom S-AWC s integrovanou aktívnou kontrolou stáčania okolo zvislej osi (AYC) pre rozdelenie brzdnej sily medzi kolesami na ľavej a pravej strane v prospech precízneho zatáčania; ďalej je tu systém ABS a aktívne riadenie stability (ASC) pre reguláciu brzdnej sily v rámci elektronicky riadeného pohonu 4WD pre optimálne rozdeľovanie hnacej sily medzi predné a zadné kolesá. Vďaka integrovanému riadeniu uvedených systémov je zabezpečené mimoriadne stabilné správanie vozidla úplne v súlade so zámermi vodiča. To v spojení s optimálne nastaveným systémom odpruženia prepožičiava modelu Eclipse Cross PHEV vysokú mieru stability a precízne jazdné správanie pre každodenné používanie, ako aj lepšiu ovládateľnosť na klzkých cestách.
Pre majiteľov Eclipse Cross PHEV sú pripravené rôzne jazdné režimy v závislosti od stavu vozovky a jazdných podmienok.
Režim Normal prináša prirodzené nastavenie riadenia a stabilitu pre najrôznejšie jazdné situácie. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na klzkých povrchoch, ako napr. na zasnežených cestách. Režim Gravel znamená vynikajúcu ovládateľnosť a stabilitu na nespevnených povrchoch. Prevedenie PHEV tiež disponuje režimom Tarmac pre ešte lepšie schopnosti a stabilitu v zákrutách, najmä na suchých spevnených povrchoch pre radosť z riadenia so zvýšeným pocitom bezpečia.
Predné sedadlá sú vybavené bezpečnostnými pásmi s predpínačmi a obmedzovačmi záťaže, ktoré lepšie fixujú telo pri náraze a súčasne chránia posádku v prípade nehody pred nadmerným ťahom bezpečnostného pásu.
Ďalej Eclipse Cross PHEV disponuje zosilnením v oblasti podvozka, úpravou prevodového pomeru elektrického posilňovača riadenia a jeho odozvy, novým naladením tlmičov a pružín. Využité sú pneumatiky s nižším valivým odporom a zlepšené parametre odhlučnenia a redukcie vibrácií - väčšie využitie materiálov pohlcujúcich hluk v konštrukcii strechy, odhlučnenie podlahy a uloženia zadnej nápravy, nový tvar sania motora a výfuku.
Systémy poskytujúce maximálnu bezpečnosť
7 airbagov
Systém S-AWC (Super all wheel control)
Multiaround systém
Nový systém navigácie SDA s podporou pripojenia inteligentných telefónov ponúka praktické funkcie vrátane navigácie prostredníctvom vstavaných máp a podpory dopravných informácií VICS. Súčasťou základnej výbavy všetkých prevedení sú tiež technológie Apple CarPlay a Android Auto. Palubný displej infotainmentu bol zväčšený na 8" v prospech lepšej čitateľnosti aj ľahšieho ovládania.
Prémiový systém ozvučenia MPSS (Mitsubishi Power Sound System), ktorý MISUBISHI MOTORS navrhlo špeciálne pre Eclipse Cross PHEV 4x4, zahŕňa osem reproduktorov vysokej kvality vrátane špecifického odladenia a rozmiestnenia s ohľadom na tvary vozidla. Predné reproduktory s kužeľovou ozvučnicou zo sklených vlákien s povrchovou úpravou pomocou vákuovo naparovaného hliníka, predné stredopásmové tweetery s kužeľovou ozvučnicou z uhlíkových vlákien, resp. koaxiálne dvojcestné reproduktory v zadných dverách v kombinácii s výškovými reproduktormi sprostredkujú dokonalý akustický zážitok.
Vyhrievanie volantu
Dátové vstupy USB
Head-up displej
Automatická dvojzónová klimatizácia
Nový multimediálny systém SDA
Prémiový audiosystém s výkonom 510W